Συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και των τροπολογιών του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών Τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου-Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ 3-8-11

Συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και των τροπολογιών του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών Τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου-Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική

 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΙΧΕΛΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ: Μακάρι, Υπουργέ μου, η ευχή σας για το ζήτημα των ταξί να γίνει πράξη. Είναι επιτακτική ανάγκη του σήμερα.

Το να αυξήσουμε την εποχικότητα, το να μπορέσουμε να προσελκύσουμε επενδύσεις μεγάλων αλυσιδωτών ξενοδοχείων και να αυξήσουμε τη μέση δαπάνη ανά επισκέπτη, είναι ζητούμενα, τα οποία σίγουρα ο θεσμός των σύνθετων καταλυμάτων τα επιτυγχάνει, γιατί διευρύνει ιδιοκτησίες οριζόντιες και κάθετες, δημιουργεί και μεταβιβάσεις σε τρίτους με δικαιώματα νομικά, εκμισθώνει σε ένα ποσοστό 35% και τεχνοκρατικά βοηθείται με την ειδική υπηρεσία και το πολεοδομικό γραφείο για έλεγχο πια μελετών για καταλύματα πάνω από τριακόσιες κλίνες και για σύνθετα τουριστικά καταλύματα ανεξαρτήτως μεγέθους.

Σαφώς και το ειδικό τέλος, το 5%, στα εγκαταλειμμένα με τους θεσμούς του πράσινου ταμείου και του ταμείου του περιβαλλοντικού ισοζυγίου μέσα στο λογαριασμό της περιβαλλοντικής αποκατάστασης και προστασίας του χώρου του πολιτισμού είναι σημαντικό, όπως είναι σημαντικό επίσης εδώ και το εξής: Να επεκταθεί αυτός ο θεσμός σε όλη την Ελλάδα και στην Κρήτη, στον τόπο μας, σαφώς και με εναλλακτικές μορφές. Παραδείγματος χάριν, μια σοβαρή πρόταση για την Κρήτη είναι ο θεραπευτικός τουρισμός.

Σαφώς και η ιστορία των περιοχών ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης με το προεδρικό διάταγμα, συν με προηγούμενη στρατηγική περιβαλλοντικής εκτίμησης, λύνει προβλήματα προς αυτήν την κατεύθυνση.

Το δεύτερο, το οποίο είναι σημαντικό στο νομοσχέδιο, είναι τα τυχερά παιγνίδια. Επιτέλους, μπαίνουν όροι σε θέματα άδειας με την αρμόδια αρχή, την Επιτροπή Εποπτείας, τον έλεγχο παιγνιδιών σε ένα χώρο 4 δισεκατομμυρίων μαύρου πλούτου. Μπαίνουν κανονισμοί, καθορίζονται χώροι, μπαίνει το 80%, το ελάχιστο αποδιδόμενο, να είναι το κέρδος στους παίκτες και μπαίνουν επιτέλους όροι συμμετοχής στα παιχνίδια. Προστατεύεται ο ανήλικος, δημιουργείται η ειδική κάρτα, δίνει απόδειξη πια το μηχάνημα, πολύ σημαντικό, μαζί με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και με τον τρόπο της εμπορικής επικοινωνίας.

Σαφώς και αυτά τα παιγνιομηχανήματα, μαζί με το διαδίκτυο που πάλι με την άδεια πρέπει να κάνουν το εξής: Δεν πρέπει μόνο να καλύψουν τα οργανωμένα συμφέροντα, τα οποία θα πάνε να τα οικειοποιηθούν, αλλά και τις μικρές μονάδες, καφενεία που ψάχνουν επιπρόσθετο νόμιμο εισόδημα, το οποίο απαιτείται, ιδίως σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, να το έχουν. Και γνωρίζουμε πολύ καλά ότι και οι κυρώσεις, οι διοικητικές και οι ποινικές, οι οποίες είναι σοβαρές όπως μπαίνουν, μπορούν να δημιουργήσουν δικλίδες ασφαλείας, ώστε  lege artis το παιχνίδι και ο τζόγος να μη γίνεται μαθημένη συμπεριφορά σε νέους και να μην πηγαίνει χημειοτακτικά μία κοινωνία προς αυτήν την κατεύθυνση, αλλά να είναι ένας χώρος που να προφυλάσσεται από την κοινωνία και από το δημόσιο συμφέρον.

Στο τρίτο κεφάλαιο κάνουμε συνενώσεις. Όταν μπούμε σε έναν χώρο και αρχίζουμε να τον εκκαθαρίζουμε και να τον οργανώνουμε, γνωρίζουμε ότι κατά ένα 10% θα χάσουμε και πράγματα σημαντικά όπως η εργασιακή εφεδρεία, που είναι απόλυση. Να μη χαθεί η απόλυση, Υπουργέ μου, σε αυτήν την περίοδο που μπορούμε να δώσουμε εναλλακτικές ισοδύναμες λύσεις. Αντί το ένα προς δέκα, ας το πάμε ένα προς δώδεκα. Δηλαδή, ο ανθρώπινος παράγοντας μέσα στις συγχωνεύσεις θα είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να το δούμε, ιδίως τώρα που μαστίζεται ο ελληνικός λαός, όπως επίσης και σημεία στρατηγικής.

Πριν λίγο διάστημα ψηφίσαμε τον ορυκτό πλούτο, την μεταποίησή του στην Ελλάδα, για να φεύγει μετά, την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, για παράδειγμα το ΙΓΜΕ, στα μεταλλεία, σε ορυχεία. Ο πρωτογενής πλούτος στην Ελλάδα είναι κάτι το οποίο πρέπει να το δούμε όσον αφορά την κατάργησή του. Δηλαδή, δεν μπαίνουν όλα σε οριζόντια ισοπέδωση και έτσι γίνεται. Προς Θεού! Ο δημόσιος χαρακτήρας πρέπει να προστατεύσει την απόλυση. Γιατί, μπορεί ναι μεν αυτά τα άτομα τα οποία μπήκαν να είναι αποτέλεσμα του παλαιού κομματισμού, που πιθανόν όλα τα κόμματα και όλες οι πτέρυγες να έχουν ευθύνη -και εμείς και ο δικός μας πολιτικός φορέας- αλλά σε μία συντεταγμένη με όνειρα πολιτεία του καθένα μας, δεν μπορείς να διακόπτεις ζωή και όνειρα.

Ένα τρίτο το οποίο είναι σημαντικό επίσης, είναι το ζήτημα το οποίο μπαίνει για τα θέματα των επιδομάτων. Γίνονται τροποποιήσεις σοβαρές μέσα σε αυτό το νομοσχέδιο και μπαίνουν πολλά ζητήματα τα οποία είναι σημαντικά και με την Τράπεζα Ελλάδος, η οποία αποκτά ένα χαρακτήρα τού να μπορεί να ελέγχει ορισμένα πράγματα και να εποπτεύει ασφαλιστικές επιχειρήσεις και με τη Γενική Διεύθυνση Συντάξεων, που ενώ υπολειτουργεί, γίνονται βήματα προς τα πάνω και με ζητήματα εγγύησης του κεφαλαίου ζωής, το εγγυητικό κεφάλαιο ζωής, με εξοφλήσεις, με δυνατότητες, με περίοδο χάρητος, με άτοκες δόσεις. Μη ξεχνάμε όμως, το εξής: Όλες αυτές οι διευκολύνσεις τις οποίες κάνουμε σήμερα σε οικονομίστικο χαρακτήρα, έχουν και πολιτικό χαρακτήρα και ο πολιτικός χαρακτήρας εδώ λέει το εξής: Ναι, να κόψουμε επιδόματα, ναι, σαφώς μαζί με την εξυγίανση του κράτους θα την πληρώσουν πολλοί, ναι, σ’ αυτή την πυρκαγιά μαζί με τα ξερά φεύγουν και χλωρά, προς Θεού, όμως, μην αγγίξουμε ζητήματα επιδομάτων, τα οποία φθάνουν στο σημείο να μην εξυπηρετούν το παλαιό ζην και ευ ζην, αλλά το επιζείν.

Ευχαριστώ πολύ.