Καταπέλτης για το νομοσχέδιο Παιδείας ο Γ. Μιχελογιαννάκης. Οι 6 λόγοι που επιβάλλουν να είναι υποχρεωτική η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών

Ο Γιάννης Μιχελογιαννάκης, κατά την ομιλία του στη συζήτηση του νομοσχεδίου «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», ανέφερε τα παρακάτω:

 

«Το νομοσχέδιο για το νέο λύκειο είναι άτολμο, αναχρονιστικό, μειώνει τα αντικείμενα διδασκαλίας, δεν εστιάζει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, δεν είναι δεκτικό στην αξιολόγηση, διαλύει την τεχνολογική εκπαίδευση, καταργεί ειδικότητες, φέρνει με το θεσμό της Μαθητείας, τριτοκοσμικές συνθήκες στην παιδική εργασία, χωρίς απολαβές και χωρίς κανένα δικαίωμα. Δεν εξασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία της εκπαιδευτικής μονάδας, δεν παρέχει ποιότητα στη γνώση, δεν προσφέρει ασφάλεια στην επιτέλεση του έργου των διδασκόντων.

 

Χημεία: Τώρα που η διατροφή, το περιβάλλον, οι φυσικοί πόροι, τα χημικά, είναι στο επίκεντρο, είναι έγκλημα η υποβάθμισή της.

 

Πληροφορική: Άλλο χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και άλλο προγραμματισμός, ο οποίος βοηθά στην κριτική σκέψη. Σαφώς και όχι υποβάθμισή της.

Πρόταση: Αντί οι 10.000 καθηγητές Πληροφορικής και οι 16.000 καθηγητές Χημείας να έρχονται αντιμέτωποι, θα μπορούσε να χωριστεί το θετικό πεδίο, ώστε όπου χρειάζεται η Πληροφορική, να εξετάζεται, ενώ όπου χρειάζεται η Χημεία να εξετάζεται αντίστοιχα.

 

ΕΠΑΛ: Όχι υποβάθμιση με αποψίλωση. 46 ειδικότητες είναι ζωές. Τι θα γίνει με την Αισθητική, με την Κομμωτική, με τις Γραφικές Τέχνες, με τη Διακοσμητική; Όχι εξαφάνιση φιλολογικών μαθημάτων στα ΕΠΑΛ.

 

ΙΕΚ: Όχι χώροι παρέμβασης επιχειρήσεων.

 

Διακριτότητα οικονομολόγων και κοινωνιολόγων.

Ναι στο μάθημα Φυσικών Πόρων για γεωπόνους.

Όχι μείωση γυμναστών.

Όχι κατάργηση υπηρεσιακών συμβουλίων.

Όχι μετατάξεις χωρίς οργανικές θέσεις.

Όχι κατάργηση αναπληρωτών.

Όχι στην μετατροπή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, από λειτουργούς, σε υπαλλήλους.

Όχι στον εξαναγκασμό τους σε άδειες άνευ αποδοχών.

Όχι στην εργασιακή ανασφάλεια των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

 

Ηράκλειο: Κενά 150 δασκάλων, 124 Νηπιαγωγών, τεράστιο κτηριακό πρόβλημα στα νηπιαγωγεία, ελλείψεις διοικητικού προσωπικού. Η έλλειψη σχολικών φυλάκων, καθαριστών, και δημοτικών αστυνόμων δημιουργεί τεράστια προβλήματα.

 

Πολύτεκνοι: Ευαισθησία στην κινητικότητα στις μετεγγραφές και στην πρόσληψη αναπληρωτών.

 

Μάθημα Θρησκευτικών: Συνολικά είμαι υπέρ στο να γίνει ο διαχωρισμός Εκκλησίας-Κράτους. Είμαι υπέρ στην αναδιοργάνωση και αυτοτέλεια της Εκκλησίας. Είμαι υπέρ στο να δοθεί έμφαση στην θεολογική ανθρωπολογία. Όμως, θεωρώ ότι οφείλουμε να έχουμε υποχρεωτικό το μάθημα των Θρησκευτικών, για τους κάτωθι λόγους:

  1. Είναι ή όχι αναπόσπαστο μέρος της παράδοσής μας;
  2. Είναι ιδιοπροσωπικό χαρακτηριστικό που δεν πρέπει να αγνοείται;
  3. Χρειάζεται ή όχι ο προσανατολισμός του μαθήματος στο σήμερα;
  4. Είναι ή όχι το σχολειό, όχι μόνο εργαλείο γνώσης, αλλά και θεμέλιο πολιτιστικής κληρονομίας;
  5. Σήμερα, που έχει καταρρακωθεί η εθνική αξιοπρέπεια, η διδασκαλία του ενισχύει ή όχι την απαραίτητη εθνική συνείδηση;
  6. Το 95% των ελλήνων που είναι ορθόδοξοι, ποιος τους αγνοεί;»

 

Γραφείο Τύπου