Ομιλία του βουλευτή στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας

Στην ομιλία του, στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας, ο βουλευτής Ι. Μιχελογιαννάκης, μεταξύ άλλων, έκανε τις παρακάτω παρατηρήσεις όσον αφορά το νέο νομοσχέδιο.

«Το παρόν νομοσχέδιο παρουσιάζει σημαντικές ρυθμίσεις στο χώρο της Ναυτιλίας στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, πλέον:

1.      Τα σκάφη που θα προμηθευτούμε θα είναι κατασκευής ελληνικών ναυπηγείων

2.      Μέχρι τώρα οι άγονες γραμμές εξυπηρετούσαν εφοπλιστές, τώρα πια θα εξυπηρετούν την κοινωνία

3.      Προβλέπεται η σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Βόρειο Αιγαίο, η σύνδεση της Πάτρας με την Ιθάκη και η σύνδεση των Οινουσσών με γειτονικά λιμάνια

4.      Ρυθμίζεται το πρόβλημα που μέχρι τώρα υφίσταται, ότι κανένα λιμάνι δεν μπορούσε να μπει σε ευρωπαϊκά προγράμματα, διότι ήταν όλα αυθαίρετα.

5.      Ο διεθνής ναυτιλιακός όμιλος IMO, ο διεθνής φορέας που εδρεύει στη Μάλτα, οι εμπειρογνώμονες από Νορβηγία, καθώς και το διεθνές ταμείο αποζημιώσεων, δηλώνουν ότι έπραξε καλά η κυβέρνηση όσον αφορά στην αντιμετώπιση της ρύπανσης και ορίζεται, από το διεθνές ταμείο αποζημιώσεων, αποζημίωση ύψους 51 εκατ. σε όλους όσοι υπέστησαν ζημιές

6.      Προβλέπονται ρυθμίσεις σχετικά με την πάταξη του λαθρεμπορίου, το οποίο ανθούσε εκεί που το λιμενικό και τα τελωνεία δεν μπορούσαν να ελέγξουν το στίγμα των σκαφών

7.      Μπαίνουν, επιτέλους, θεμέλια στην ναυαγιαίρεση

8.      Προβλέπεται ένα πλήρες σύστημα εκπαίδευσης, πιστοποίησης και επάρκειας για τους επιθεωρητές και ελεγκτές λιμένων, τους αναγνωρισμένους οργανισμούς (Α.Ο.) και τους αναγνωρισμένους οργανισμούς ασφαλείας (Α.Ο.Α.) και επαναπροσδιορίζονται τα προσόντα των επιθεωρητών Κράτους Λιμένα.

9.      Ιδρύεται σχολή επιθεωρητών

10.   Ρυθμίζονται οι διατάξεις για τους προσωπικούς ραδιοφάρους ένδειξης θέσης κίνδυνου και τήρηση μητρώου στοιχείων για τους κατόχους (PLB)

11.   Προβλέπεται σύστημα μεταθέσεων-αποσπάσεων-μετατάξεων με νόμο και όχι με προεδρικό διάταγμα

12.   Προβλέπεται σύστημα αξιολόγησης των στελεχών

13.   Ρυθμίζεται ο κανονισμός πειθαρχίας

14.   Προβλέπονται ρυθμίσεις, έτσι ώστε, οι κλάδοι του σώματος, η ηγεσία, το συμβούλιο επιτελικού σχεδιασμού, ο υπουργός και τελικά το ΚΥΣΕΑ, να αποφασίζουν για τον στρατηγικό και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό και τη δομή δυνάμεων και προμηθειών

15.   Προβλέπεται εισαγωγή και εκπαίδευση σε παραγωγικές σχολές, μέσω πανελλαδικών εξετάσεων

16.   Προβλέπεται σύναψη προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ υπουργείου και νησιών, με πληθυσμό κάτω των 5.000 κατοίκων, για την ακτοπλοϊκή σύνδεσή τους

17.   Ενισχύεται η κοινωνική συμμετοχή στην ακτοπλοΐα

18.   Ενισχύεται η προστασία εργαζομένων στην ακτοπλοΐα

19.   Εκσυγχρονίζεται το μοντέλο ναυτιλιακής διοίκησης και η καταξίωση στελεχών πολιτικού προσωπικού, που διαθέτουν επάρκεια και τεχνογνωσία

20.   Προβλέπονται ρυθμίσεις για πλοία αναψυχής, ημερόπλοια, λιμενικές εγκαταστάσεις και δημοτικά λιμενικά ταμεία

21.   Δημιουργείται μητρώο τουριστικών πλοίων και μικρών σκαφών, και στην παροχή λιμενικών υπηρεσιών παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων

22.   Αυστηροποιείται το πλαίσιο λειτουργίας νηογνωμόνων

23.   Προβλέπεται μείωση του ορίου ηλικίας των δεξαμενόπλοιων για πετρέλευση και καθίσταται δεσμευτική η υποχρέωση πλοίων να γνωστοποιούν εγγράφως το στίγμα τους, τουλάχιστον 12 ώρες πριν την πετρέλευση

24.   Ιδρύεται συμβούλιο εμπορικού ναυτικού και συμβούλιο επιβατικών μεταφορών νήσων

Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου όχι μόνο δεν είναι ‘ακριβό’, αλλά εξοικονομεί δαπάνες και φέρνει έσοδα.»